.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا هنگام مطالعه خواب مان می آید؟
خواب یکی از اصلی ترین نیازهای انسان است. بسیاری از دانش آموزان هنگام مطالعه، به خصوص در اواخر روز، احساس خواب آلودگی می کنند.
چرا هنگام مطالعه خواب مان می آید؟

خط سلامت: خواب آلود شدن موقع مطالعه یکی از معضلاتی است که اغلب دانشجویان و دانش آموزان بخصوص در زمان امتحانات با آن مواجه هستند. به گزارش خط سلامت بسیاری از افراد گزارش می دهند که هنگام مطالعه، احساس خواب آلودگی را تجربه می کنند. 

 

پژوهش ها نشان داده است فعالیت زیاد نورون های مغز، حین مطالعه، احساس خواب آلودگی و خستگی را به دنبال دارد.

 

خواب آلودگی و درس خواندن 

 

هانس ون دونگن- Hans Van Dongen - مدیر مرکز تحقیقات خواب و عملکرد و استاد پزشکی در دانشگاه ایالتی واشنگتن می گوید: نورون ها مانند کارمندان یک شرکت بزرگ، در خدمت مغز هستند. هر نورون بخش خاصی از اطلاعات را پردازش می کند و نورون ها در ارتباط و همکاری با یکدیگر، ارتباطات جدیدی در مغز ایجاد می کنند. نورون ها زمانی که سخت کار می کنند به استراحت نیاز دارند. وقتی احساس خواب آلودگی می کنید، نشانه آن است که نورون های مغز باید استراحت کنند. مطالعه و درس خواندن، مستلزم تفکر است و تفکر انرژی می گیرد، در نتیجه نورون‌ها به‌ سرعت انرژی مصرف می کنند. خواب و استراحت منجر می شود ذخایر انرژی در مغز پر شود. مغز به زمان نیاز دارد تا مطمئن شود اطلاعات ذخیره شده برای مدت طولانی پایدار می ماند.

 

کاهش احساس خواب آلودگی

 

طبق تحقیقات کودکان 6 تا 12 ساله هر شب به 9 تا 12 ساعت خواب نیاز دارند، ولی نوجوانان به 8 تا 10 ساعت خواب نیاز دارند. یک راه ساده برای مقابله با خواب آلودگی حین درس خواندن یا مطالعه این است که از آگاهی خود در رابطه با نورون های مغز استفاده کنید و از چرت های کوتاه برای رفع خستگی مغز بهره ببرید تا بتوانید با انرژی ادامه دهید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.